Vanliga frågor
Betalning
Vid fakturabetalning: Vi kommer uppdatera din faktura till rätt belopp när ordern skickas. Du kan alltid se din faktura på my.klarna.com.
För att se alla dina fakturor kan du enkelt logga in på Klarna och betala din faktura.
Nej, du kan inte ändra betalsätt på din order. När du fått ditt ordernummer är din order låst och ej ändringsbar.
Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt inom Sverige. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som du kan använda. Du väljer normalt önskat betalningsalternativ efter det att du har slutfört ditt köp.
Problem med att få upp Klarna som betalningsalternativ? Observera att du behöver välja Sverige som leveransland på hemsidan för att få upp valmöjligheten.
Betalningsalternativ
Betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är:
- Faktura
- Kortbetalning
- Kontokredit
- Direktbetalning via bank
Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ i de fall Klarna godkänner dig för fakturaköp. Vi tar inte ut någon fakturaavgift. Kreditupplysning görs vid betalning med faktura. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ i de fall Klarna godkänner dig för fakturaköp. Vi tar inte ut någon fakturaavgift. Vid utebliven betalning skickas ytterligare en faktura med en påminnelseavgift på 60 kr. Efter det skickas ärendet vidare till inkasso då ytterligare en förseningsavgift på 180 kr tillkommer.
Byte & retur
Vi har 14 dagars öppet köp som börjar gälla från den dag avisering skickats om att paketet finns att hämta hos ditt ombud.
För att returnera en vara så skickar du tillbaka din retur till vårt lager. Returer är helt gratis. I ditt paket finns en följesedel, returfraktsedel samt en retursedel som ska användas vid retur. På retursedeln anges returorsak och vilka varor som ska sändas tillbaka, retursedeln ska bifogas i returpaketet. Den förbetalda returfraktsedeln fästs på utsidan av ditt paket och lämnas sedan in hos närmaste Schenker ombud. OBS! Alla varor måste returneras oanvända, i nyskick samt i orginalemballage, eventuell plombering och med alla etiketter kvar för att vara en giltig retur. En ogiltig retur debiteras med 150 kr för uppkomna merkostnader och återsänds till dig.
Leverans
Order och rabattkod
- Du måste logga in med användarnamn och lösenord för att koden ska fungera.
- Du har lagt varor i varukorgen, aktiverat koden men sen fått problem med betalningen. Då är koden redan förbrukad och vi ber dig kontakta Kundservice.
- Rabattkoder går inte att utnyttja på redan nedsatta varor eller kombineras med erbjudanden. Har du produkter som är rabatterade eller med i ett erbjudande i din varukorg?
- Vissa varumärken eller produkter kan vara exkluderade från erbjudandet/rabattkoden.
Tyvärr kan vi inte applicera en rabattkod på din order i efterhand.